Telekomsupport

Ninorden kan vara er huvudsakliga kontakt (SPOC) för telekomsupport. Ni kan även köpa nya och begagnade mobila enheter från oss och vi tillhandahåller system för att managera dem. Vi kan även ta emot de enheter och utrustning ni inte längre har behov av.

En kontaktväg - enkel hantering

Vårt mål är att det ska vara så enkelt som möjligt för er. Därför erbjuder vi olika nivåer av support så att ni kan välja det som passar er. Det som många av våra kunder väljer idag är att ha oss som enda kontaktyta i supportfrågor (SPOC). Oavsett om ni har en eller flera leverantörer kan vi vara den samlade kontaktytan och ni kan lägga allt fokus på er egen verksamhet. Vill ni sköta huvuddelen av kontakterna själva kan vi göra punktinsatser. Det kan exempelvis handla om att spela in nytt ljud till ett svarsmeddelande eller ta bort, lägga till en växelanvändare eller ett abonnemang.

Inköp och återtag av mobila enheter

En del av vår telekomsupport innebär att vi tillhandahåller nya och begagnade enheter som exempelvis smartphones, surfplattor och datorer för att underlätta ert arbete. Prata med oss så hittar vi vad som passar bäst för er. Vi erbjuder dessutom olika typer av finansiering med möjlighet att dela upp betalningen på upp till 60 månader.

Lämna in det ni inte längre använder

Vi tar mot begagnade enheter som ni inte längre har behov av. Om de kan återanvändas kan ni få ersättning för dem. Självfallet ser vi till att all information i enheterna raderas på ett säkert sätt.

Mobile Device Management (MDM)

Ninorden kan upphandla system för att managera era mobila enheter. Oavsett om det är ett separat MDM-system, Apple DEP eller Samsung Knox. Det ger er den administrativa kontrollen över era smartphones, surfplattor och datorer. Hindrar information från att hamna i fel händer om en enhet skulle bli stulen eller borttappad. Förhindrar dessutom att enheten blir obrukbar ifall en medarbetare lämnar tillbaka en telefon men glömt säkerhetskoden.

Bli kontaktad